• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Logo Y-Catcher, wij maken een eye-catcher van uw website
  • Home
  • Online Media
  • Vakantievlogs
  • Blog
  • Over Ons
  • Info klanten webdesign
  • Contact
U bevindt zich hier: Home / Blog / Identiteit en imago

Identiteit en imago

Imago en identiteitUw imago is hoe u overkomt op anderen. Uw huisstijl is dus feitelijk uw visitekaartje. Een imago en dus ook huisstijl, moet zoveel mogelijk overeenkomen met uw identiteit.
Uw identiteit is hoe u zelf over wilt komen op anderen. Als het goed is, komen dus de identiteit en imago overeen.

De eerste indruk

Helaas is dit vaak niet zo en heeft men er geen weet van. Een voorbeeld:
Lettertype Comic SansVeel startende ondernemers besteden nog geen geld aan een goed logo. Dat geeft niet, maar opvallend is dat zeer velen kiezen om hun naam te schrijven in het lettertype: Comic Sans.

Vervolgens zijn zij een van de velen. Niet wetende dat dit lettertype door veel bedrijven als niet professioneel wordt bestempeld. Men onthoudt de naam ook niet goed, omdat er geen onderscheidende kenmerken te vinden zijn. Een gemiste kans.

Dit is misschien een extreem voorbeeld, maar soms is het goed als een buitenstaander u op bepaalde zaken wijst. Het kan namelijk ook positief werken. Stel, u verkoopt zeer goedkope artikelen. Dan moet u vooral niet een te dure, professionele uitstraling hebben, want dan zijn uw klanten al weg voor ze de producten (en prijzen) gezien hebben. Ze dachten namelijk dat u vast duur zou zijn.

Onderscheiden

U kunt zich onderscheiden, maar houd wel bepaalde regels in acht. Denk daarbij aan kleurgebruik. Een kleur kan onderscheidend werken, maar ook tegen u werken. Bent u een hovenier, dan kan men feitelijk niet anders dan met groen als hoofdkleur werken. Neemt u de kleuren rood en blauw, dan herkent men u niet meer als hovenier. Door een goede uitstraling, de juiste informatie en een betrouwbaar voorkomen, zult u zeker klanten aantrekken.

Andere imago-factoren:

Naast de huisstijl zijn er nog andere zaken waarmee u een bepaalt imago opbouwt bij uw klanten. Denk dan aan:

  • de service;
  • u persoonlijk;
  • persberichten;
  • kwaliteit van uw diensten/producten;
  • uw bedrijfsauto (schoon of niet schoon…);
  • uw kantoorinrichting;

enzovoort.

Maak u niet ongerust. Het is natuurlijk ideaal als uw identiteit en uw imago precies overeenkomen. In de praktijk blijkt dat echter nauwelijks haalbaar. Er zijn altijd factoren waar u nauwelijks invloed op kunt uitoefenen. Wees u zelf er wel van bewust dat u soms anders overkomt, dan hoe u uw bedrijf eigenlijk wilt profileren! Dan kunt u stappen nemen, om deze kloof te dichten!

Lees ook deze blogs van Y-catcher!:

  • Een bestaande website in een nieuw modern jasje
    Een bestaande website in een nieuw modern jasje
    Zeker WordPress websites kunnen over het algemeen redelijk eenvoudig een…Lees meer →
  • Succesvol worden met affiliatemarketing
    Succesvol worden met affiliatemarketing
    Succesvol worden met affiliatemarketing, is het echt mogelijk? Kan je…Lees meer →
  • Snel en goedkoop een webshop?
    Snel en goedkoop een webshop?
    Deze vraag krijg ik vaak van klanten en ja je…Lees meer →

Footer

Recent door ons gemaakte websites

  • Sales Meester
  • GV E-Techniek
  • Verloskundigen Assendelft
  • Vertaalbureau Multitaal
  • Groeneveld Eten
  • Sign Vision Reclame
  • Suitcase talen
  • Hondenuitlaatservice Balou4you
  • Restaurant Wolfsend
  • Bouwmeester Amsterdam
  • Wat is er te doen in Amsterdam
  • TipsAmsterdam.co.uk

Bekijk het overzicht met websites die wij recentelijk gebouwd hebben, of ga direct door naar de portfolio.

Volg ons op Facebook:

Facebook

Contact

Y-catcher!
Laboratoriumweg 6A
1525 RA Westknollendam

Tel: 075 - 640 1793

KvK: 35030184

Y-Catcher! Online Media | Disclaimer | Privacyverklaring

  • Home
  • Vacatures
  • Contact
  • Algemene voorwaarden