• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Y-catcher! Online Media, affiliate- & contentmarketing
  • Home
  • Online Media
  • Vakantievlogs
  • Blog
  • Over Ons
  • Info klanten webdesign
  • Contact
U bevindt zich hier: Home / Blog / Identiteit en imago

Identiteit en imago

Imago en identiteitUw imago is hoe u overkomt op anderen. Uw huisstijl is dus feitelijk uw visitekaartje. Een imago en dus ook huisstijl, moet zoveel mogelijk overeenkomen met uw identiteit.
Uw identiteit is hoe u zelf over wilt komen op anderen. Als het goed is, komen dus de identiteit en imago overeen.

De eerste indruk

Helaas is dit vaak niet zo en heeft men er geen weet van. Een voorbeeld:
Lettertype Comic SansVeel startende ondernemers besteden nog geen geld aan een goed logo. Dat geeft niet, maar opvallend is dat zeer velen kiezen om hun naam te schrijven in het lettertype: Comic Sans.

Vervolgens zijn zij een van de velen. Niet wetende dat dit lettertype door veel bedrijven als niet professioneel wordt bestempeld. Men onthoudt de naam ook niet goed, omdat er geen onderscheidende kenmerken te vinden zijn. Een gemiste kans.

Dit is misschien een extreem voorbeeld, maar soms is het goed als een buitenstaander u op bepaalde zaken wijst. Het kan namelijk ook positief werken. Stel, u verkoopt zeer goedkope artikelen. Dan moet u vooral niet een te dure, professionele uitstraling hebben, want dan zijn uw klanten al weg voor ze de producten (en prijzen) gezien hebben. Ze dachten namelijk dat u vast duur zou zijn.

Onderscheiden

U kunt zich onderscheiden, maar houd wel bepaalde regels in acht. Denk daarbij aan kleurgebruik. Een kleur kan onderscheidend werken, maar ook tegen u werken. Bent u een hovenier, dan kan men feitelijk niet anders dan met groen als hoofdkleur werken. Neemt u de kleuren rood en blauw, dan herkent men u niet meer als hovenier. Door een goede uitstraling, de juiste informatie en een betrouwbaar voorkomen, zult u zeker klanten aantrekken.

Andere imago-factoren:

Naast de huisstijl zijn er nog andere zaken waarmee u een bepaalt imago opbouwt bij uw klanten. Denk dan aan:

  • de service;
  • u persoonlijk;
  • persberichten;
  • kwaliteit van uw diensten/producten;
  • uw bedrijfsauto (schoon of niet schoon…);
  • uw kantoorinrichting;

enzovoort.

Maak u niet ongerust. Het is natuurlijk ideaal als uw identiteit en uw imago precies overeenkomen. In de praktijk blijkt dat echter nauwelijks haalbaar. Er zijn altijd factoren waar u nauwelijks invloed op kunt uitoefenen. Wees u zelf er wel van bewust dat u soms anders overkomt, dan hoe u uw bedrijf eigenlijk wilt profileren! Dan kunt u stappen nemen, om deze kloof te dichten!

Lees ook deze blogs van Y-catcher!:

  • Tip 1 Vakantiemarketing | Waarom je website beveiligen met SSL?
    Tip 1 Vakantiemarketing | Waarom je website beveiligen met…
    Omdat wij op onze site parijsalacarte.nl een overzicht hebben met…Lees meer →
  • Tip 2 Vakantiemarketing | Hoe kun je foto's goed tonen op een mobiel?
    Tip 2 Vakantiemarketing | Hoe kun je foto's goed tonen op…
    Je wilt een kamer ergens boeken en je denkt dat…Lees meer →
  • Snel en goedkoop een webshop?
    Snel en goedkoop een webshop?
    Deze vraag krijg ik vaak van klanten en ja je…Lees meer →

Lees ook deze blogs van Y-catcher!:

  • Tip 1 Vakantiemarketing | Waarom je website beveiligen met SSL?
    Tip 1 Vakantiemarketing | Waarom je website beveiligen met…
    Omdat wij op onze site parijsalacarte.nl een overzicht hebben met…Lees meer →
  • Tip 2 Vakantiemarketing | Hoe kun je foto's goed tonen op een mobiel?
    Tip 2 Vakantiemarketing | Hoe kun je foto's goed tonen op…
    Je wilt een kamer ergens boeken en je denkt dat…Lees meer →
  • Snel en goedkoop een webshop?
    Snel en goedkoop een webshop?
    Deze vraag krijg ik vaak van klanten en ja je…Lees meer →

Meer over ons

Y-catcher! is gespecialiseerd in affiliate- en contentmarketing. Wij richten ons voornamelijk op de vakantiebranche en hebben daarom een grote affiniteit met vakantiemarketing. Wij werken samen met andere SEO- en marketingbureaus, grote en kleine reisorganisaties, hotels, vakantieparken en diverse andere partners.

Op welke manieren kunnen wij met u samenwerken?

  • Plaatsen gastblog (tekst wordt aangeleverd, of wij schrijven het)
  • Review (in onze eigen woorden beschrijven wij op een leuke en authentieke manier uw accommodatie, een bepaalde locatie of een product)
  • Een link plaatsen naar uw accommodatie / product
  • Een vlog laten maken door De Vakantiegangers
  • Een verslag maken van een persreis (foto/video/tekst)
  • Feedback /verbeterpunten geven na locatiebezoek (uiteraard op een positieve manier!)

Met ruim 20 vakantiewebsites en miljoenen bezoekers per jaar richten wij ons op een goede vindbaarheid in zoekmachines. Dat betekent dat u zelfs van een eenmalige samenwerking jarenlang profijt heeft en dat dit daarnaast goed is voor de SEO van uw eigen site(s).

Interesse?
Wij vertellen u graag mmer over de mogelijkheden. Stuur een mail met uw wensen of vragen naar Melvin, melvin@y-catcher.nl

Footer

Bekijk het overzicht met websites die wij recentelijk gebouwd hebben, of ga direct door naar de portfolio.

Y-Catcher! neemt geen nieuwe opdrachten meer aan voor websitebouw of SEO, tenzij u al klant bij ons bent!

Onze focus is verlegd naar affiliate- en contentmarketing. Wij zijn online uitgever van websites gerelateerd aan een gezonde leefstijl en de vakantiebranche.

Volg ons op Facebook:

Facebook

Contact

Y-catcher! Online Media
Laboratoriumweg 6A
1525 RA Westknollendam

Tel: 075 - 640 1793

KvK: 35030184

Y-Catcher! Online Media | Disclaimer | Privacyverklaring

  • Home
  • Vacatures
  • Contact
  • Algemene voorwaarden