Een goede website verleidt uw klanten.
Succesvolle websites worden goed gevonden in zoekmachines en hebben een hoog conversiegehalte. Dus de bezoekers gaan tot actie over. Ze vullen een contactformulier in, downloaden uw folder, bestellen een product, enzovoort.
De website is aantrekkelijk voor de bezoeker, omdat de website aansluit bij hun behoefte. Men zoekt een product, heeft een probleem of zoekt naar een oplossing. Binnen 1 seconde moet duidelijk zijn dat u die behoefte kunt vervullen.
Veel gemaakte fouten:
- Er wordt weinig rekening gehouden met de signalen die uw website afgeeft. Een oude datum? Dan kan men denken dat het bedrijf niet meer actief is. Een verouderd design? Dan kan men denken dat uw bedrijf ook niet zo modern is.
- Is de website met de verkeerde techniek gebouwd? Dan wordt de website nooit of zeer slecht vindbaar in zoekmachines als Google. Dat gebeurt bijvoorbeeld met flash-websites, goedkope software om websites mee te bouwen, websites gebouwd in frames, enzovoort.
- Bevat uw homepage geen tekst, of voldoet de tekst niet aan de voorwaarden voor een goed vindbare website? Dan is nadelig voor de vindbaarheid en hierdoor ook voor de succesfactor.
- U vult uw website met veel algemeenheden? U heeft niet voor een bepaalde niche gekozen? Dan is de kans op succes erg klein.
- Uw website is klaar en u gaat nu rustig afwachten?
Hoe moet het dan wel?
Uiteraard bent u serieus bezig met uw bedrijf. U wilt een goede indruk achterlaten bij uw klanten. En u wilt het liefst nog meer klanten. Pak uw website daarom ook grondig aan. Schakel experts in waar nodig.
Dit zijn de kenmerken van een succesvolle website:
- Kies voor een professioneel ontwerp. Een goed webdesign zorgt direct voor een professionele uitstraling.
- Kies voor een goede techniek (uw fundering) waarmee uw website gebouwd gaat worden. Laat u goed informeren. Wij vertellen onze klanten altijd de voor- en nadelen van bepaalde technieken. Soms verwijzen we door naar een collegabedrijf als we denken dat u daar beter tot uw recht komt. Elke webdesigner heeft een ander specialisme. Bijvoorbeeld met Open Source, zoals Joomla, WordPress of CMSmadeSimple. Of juist in flash. Y-catcher! bouwt bij voorkeur websites in WordPress of semantisch in (x)html en css. Dat is een universele webcode die het goed doet in zoekmachines, bovendien is er veel vrijheid in het ontwerp van de website.
- Zorg voor goede omschrijvingen waarin uw doelgroep zich herkent. Waarom? Ook dit heeft te maken met de vindbaarheid en de mate waarop potentiële klanten uw website bekijken. Als de dienst die u omschrijft geen behoefte aanwakkert bij de klant, of de behoefte bestaat helemaal niet, dan gaat er iets niet goed. Wij kunnen u adviseren hoe u dit beter kunt omschrijven.
- Zorg dat binnen 1 seconde duidelijk is waar de website over gaat en zorg voor een goede prikkeling, waardoor men gemotiveerd wordt verder te lezen.
- De website moet snel inladen. Google heeft een voorkeur voor snelle websites. Bovendien hebben veel bezoekers niet het geduld om te wachten op het openen van een trage website.
- Zorg dat er goede call-to-action-buttons zijn. Of een duidelijke link waaruit blijkt dat men verder kan met de aanschaf, informatie aanvragen, een offerte, enzovoort. Op elke pagina.
- Met goede webstatistieken, zoals Mtrack of Google Analytics kunt u een webanalyse van uw website maken. Welke pagina’s doen het goed en welke minder? Hoe komt men voornamelijk op de website terecht en komt dat overeen met wat u dacht? Waar haken mensen af? Wat gebeurt er op die pagina, waardoor mensen daar vaak afhaken? Hierdoor kunt u uw website steeds opnieuw verbeteren.
Neem contact met ons op
Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Wilt u een eerlijk antwoord of onze manier van de website ontwerpen, bouwen en begeleiden past bij uw wensen? Dan nodigen wij u van harte uit om een vrijblijvende prijsopgave aan te vragen, of voor meer informatie te bellen naar: 075 – 640 1793. U kunt ons uiteraard ook rechtstreeks mailen.