• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Y-catcher! Online Media, affiliate- & contentmarketing
  • Home
  • Online Media
  • Vakantievlogs
  • Blog
  • Over Ons
  • Info klanten webdesign
  • Contact
U bevindt zich hier: Home / Blog / 7 Websitetrends voor 2016

7 Websitetrends voor 2016

Nieuwsgierig naar de websitetrends voor 2016? Wat zie je steeds meer komend jaar én wat zie je steeds minder? We hebben een handig overzichtje voor je gemaakt:

Websitetrends 2016

1. One-Page-Sites
Het was even hot en trendy, maar in 2016 lijkt het wel gedaan te zijn met manier van bouwen. De one-page-website zijn van die lange websites, waarbij je eindeloos kunt doorscrollen naar beneden en die opgedeeld zijn in allerlei vlakken over de hele breedte.
Vooral niet origineel meer, niet praktisch vanwege de inlaadtijd (zeker bij veel afbeeldingen) en voor het vindbaar maken van een website verre van ideaal.

2. Mobiele navigatie ook op de desktop
Op mobiel is het al duidelijk. Drie streepjes onder elkaar, dat is het menu. Nu zie je ook op laptops of PC’s steeds vaker dit soort menu’s verschijnen. Het is een trend, maar of je er aan mee moet doen? Want voor bezoekers op bijvoorbeeld een laptop is het wel zo fijn dat het menu gewoon steeds in beeld is. Dat zorgt ervoor dat zij meer pagina’s op de site bezoeken.

3. Strakke ontwerpen met afwijkende elementen
Geen schaduwranden, geen tierelantijntjes, maar eenvoudige krachtige ontwerpen. Toch mogen er in enkele elementen weer diepte/hoogte getoond worden. Bijvoorbeeld het logo, of een button. Bijvoorbeeld een schaduwrand in één kleur, dus zonder verloop.

4. Vintagekleuren en geel
Je ziet meer vintagekleuren, alsof er een (Instagram) filter overheen zit. Zie bijvoorbeeld De Correspondent. Ook een trend voor 2016 zijn gele elementen in een strak design. Daarin zijn wij natuurlijk gewoon trendsetter 😉

5. Speelse lettertypes
Er mag weer meer met lettertypes. Ipv schreefloze letters, zie je nu ook weer fonts met schreef. Ook zie je veel handgeschreven lettertypes in bijvoorbeeld kopjes en logo’s.

6. Over de breedte
Steeds meer websites worden beeldvullend gemaakt. Het is een trend waar je goed over na moet denken en waarbij ontwerpers een belangrijke rol spelen. Het ziet er eenvoudiger uit dan het in de praktijk is qua ontwerp. Bovendien worden steeds meer websites op mobiel of tablet bekeken. Dan wordt vrijwel alles weer onder elkaar gezet.

7. Allemaal hetzelfde
Websites gaan steeds meer op elkaar lijken. Templates zijn weinig onderscheidend. Ons advies is om toch een aantal unieke en onderscheidende kenmerken in de website te verwerken. Zeker qua inhoud moet je niet kijken naar de concurrenten, maar bepaal je je eigen koers. Onderscheidende elementen kunnen, naast het ontwerp, ook bepaalde foto’s zijn, of aantrekkelijke kopjes boven de tekst.

Kortom

We blijven alle trends goed in de gaten houden, maar blijven zeker ook kijken naar wat efficiënt is voor bezoekers op een website. Uiteindelijk moeten de meeste websites wel iets opleveren!

Lees ook deze blogs van Y-catcher!:

  • De maand augustus bij Y-catcher!
    De maand augustus bij Y-catcher!
    Het is alweer 1 september 2020. Bijna een half jaar…Lees meer →
  • Kiezen voor vluchtige of duurzame marketing in de vakantiebranche?
    Kiezen voor vluchtige of duurzame marketing in de…
    Veel marketingbureaus kiezen opvallend vaak voor vluchtige marketing. Dat valt…Lees meer →
  • Tip 2 Vakantiemarketing | Hoe kun je foto's goed tonen op een mobiel?
    Tip 2 Vakantiemarketing | Hoe kun je foto's goed tonen op…
    Je wilt een kamer ergens boeken en je denkt dat…Lees meer →

Lees ook deze blogs van Y-catcher!:

  • De maand augustus bij Y-catcher!
    De maand augustus bij Y-catcher!
    Het is alweer 1 september 2020. Bijna een half jaar…Lees meer →
  • Kiezen voor vluchtige of duurzame marketing in de vakantiebranche?
    Kiezen voor vluchtige of duurzame marketing in de…
    Veel marketingbureaus kiezen opvallend vaak voor vluchtige marketing. Dat valt…Lees meer →
  • Tip 2 Vakantiemarketing | Hoe kun je foto's goed tonen op een mobiel?
    Tip 2 Vakantiemarketing | Hoe kun je foto's goed tonen op…
    Je wilt een kamer ergens boeken en je denkt dat…Lees meer →

Meer over ons

Y-catcher! is gespecialiseerd in affiliate- en contentmarketing. Wij richten ons voornamelijk op de vakantiebranche en hebben daarom een grote affiniteit met vakantiemarketing. Wij werken samen met andere SEO- en marketingbureaus, grote en kleine reisorganisaties, hotels, vakantieparken en diverse andere partners.

Op welke manieren kunnen wij met u samenwerken?

  • Plaatsen gastblog (tekst wordt aangeleverd, of wij schrijven het)
  • Review (in onze eigen woorden beschrijven wij op een leuke en authentieke manier uw accommodatie, een bepaalde locatie of een product)
  • Een link plaatsen naar uw accommodatie / product
  • Een vlog laten maken door De Vakantiegangers
  • Een verslag maken van een persreis (foto/video/tekst)
  • Feedback /verbeterpunten geven na locatiebezoek (uiteraard op een positieve manier!)

Met ruim 20 vakantiewebsites en miljoenen bezoekers per jaar richten wij ons op een goede vindbaarheid in zoekmachines. Dat betekent dat u zelfs van een eenmalige samenwerking jarenlang profijt heeft en dat dit daarnaast goed is voor de SEO van uw eigen site(s).

Interesse?
Wij vertellen u graag mmer over de mogelijkheden. Stuur een mail met uw wensen of vragen naar Melvin, melvin@y-catcher.nl

Footer

Bekijk het overzicht met websites die wij recentelijk gebouwd hebben, of ga direct door naar de portfolio.

Y-Catcher! neemt geen nieuwe opdrachten meer aan voor websitebouw of SEO, tenzij u al klant bij ons bent!

Onze focus is verlegd naar affiliate- en contentmarketing. Wij zijn online uitgever van websites gerelateerd aan een gezonde leefstijl en de vakantiebranche.

Volg ons op Facebook:

Facebook

Contact

Y-catcher! Online Media
Laboratoriumweg 6A
1525 RA Westknollendam

Tel: 075 - 640 1793

KvK: 35030184

Y-Catcher! Online Media | Disclaimer | Privacyverklaring

  • Home
  • Vacatures
  • Contact
  • Algemene voorwaarden