• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Y-catcher! Online Media, affiliate- & contentmarketing
  • Home
  • Online Media
  • Vakantievlogs
  • Blog
  • Over Ons
  • Info klanten webdesign
  • Contact
U bevindt zich hier: Home / Blog / Zoekmachine-optimalisatie en de juiste titel

Zoekmachine-optimalisatie en de juiste titel

Zoektermen in je pagetitle De titel is belangrijk voor zoekmachines. Hier kunt u dus dankbaar gebruik van maken!
De paginatitel is bovenaan in het scherm te zien in de blauwe balk, of op het “tabje” van de website. Ook krijgt u de titel meestal te zien als uw website zichtbaar wordt op een pagina met zoekresultaten van een zoekmachine.

Met een goede pagetitle word je beter gevonden in zoekmachines. In feite focus je je met een goede pagetitle op een bepaalde doelgroep of behoefte. Als je hier de juiste woorden kiest, zul je hoger eindigen in Google.

Meest gemaakte fouten:
De meeste bedrijven zijn geneigd om alleen de bedrijfsnaam in de titel op te nemen. Dat is zonde, want waarschijnlijk wordt u  hier toch wel op gevonden. Zeker als de bedrijfsnaam ook al in de domeinnaam is verwerkt. Of men gebruikt alleen de woorden als “home”. Ook dat heeft geen enkel nut en werkt zelfs tegen je. Vanaf vandaag gaan we dat dus anders doen.

Om u te helpen bij het maken van goede titels voor uw website volgt hier een stappenplan.

  1. Geef elke pagina van uw website een andere titel.
    Op elke pagina zal de focus ergens anders op liggen. In plaats van “diensten en de bedrijfsnaam”, zet u dan bijvoorbeeld neer: Webdesign, bouwen van websites en zoekmachineoptimalisatie – Y-Catcher!
    In plaats van “Y-Catcher! Contact” schrijft u: Webdesign en zoekmachine-optimalisatie,
    Y-Catcher! Zaanstreek
  2. Richt u op 60 tot 80 leestekens per titel.
    Gebruikt u weinig, dan maak je niet optimaal gebruik van de mogelijkheid. Gebruikt u teveel, dan wordt een deel niet gebruikt en niet gezien en heeft dus geen enkele zin. Bovendien is het verstandig om u te richten op één zoekterm.
  3. Zet de belangrijkste woorden vooraan.
    De eerste woorden zijn belangrijker dan de woorden die achteraan staan. Houd hier rekening mee, maar overdrijf niet. Zie ook punt 4.
  4. Maak een prettig leesbare tekst.
    U zou kunnen denken dat een opsomming ook prima is. Toch kan dit slordig staan op een pagina met zoekresultaten. Beter is om de tekst zo uitnodigend mogelijk te maken. Hiermee verhoogt u de kans dat ze uw website uitkiezen om te bekijken. Bijvoorbeeld: Zoekmachine-optimalisatie maakt uw website vindbaar!
  5. De schrijfwijze kan veel verschil uitmaken!
    Zoekmachineoptimalisatie, zoekmachine-optimalisatie, zoekmachine optimalisatie. Op zich 3x hetzelfde sleutelwoord. En toch kan dit drie keer een totaal ander resultaat opleveren in zoekmachines. Hoe kan je dit voorkomen? Door hele belangrijke sleutelwoorden op verschillende manieren weer te geven op een aantal pagina’s. Nog een voorbeeld: “aanleg tuinen” is iets anders dan “tuinaanleg” of zelfs “aanleg tuin”. Het levert allemaal verschillende resultaten op.
  6. Gebruik zo min mogelijk twee keer hetzelfde woord in de titel.
    De zoekrobots zien dit als oneigenlijke trucjes en zullen dit afstraffen door de titel niet meer mee te tellen!

Met deze tips zal het vast lukken een goede titel te maken!
Wilt u persoonlijk advies waarmee u uw website zelf veel beter vindbaar of succesvoller maakt? Neem dan vandaag nog contact met ons op!

Lees ook deze blogs van Y-catcher!:

  • Tip 2 Vakantiemarketing | Hoe kun je foto's goed tonen op een mobiel?
    Tip 2 Vakantiemarketing | Hoe kun je foto's goed tonen op…
    Je wilt een kamer ergens boeken en je denkt dat…Lees meer →
  • Tip 1 Vakantiemarketing | Waarom je website beveiligen met SSL?
    Tip 1 Vakantiemarketing | Waarom je website beveiligen met…
    Omdat wij op onze site parijsalacarte.nl een overzicht hebben met…Lees meer →
  • Kiezen voor vluchtige of duurzame marketing in de vakantiebranche?
    Kiezen voor vluchtige of duurzame marketing in de…
    Veel marketingbureaus kiezen opvallend vaak voor vluchtige marketing. Dat valt…Lees meer →

Lees ook deze blogs van Y-catcher!:

  • Tip 2 Vakantiemarketing | Hoe kun je foto's goed tonen op een mobiel?
    Tip 2 Vakantiemarketing | Hoe kun je foto's goed tonen op…
    Je wilt een kamer ergens boeken en je denkt dat…Lees meer →
  • Tip 1 Vakantiemarketing | Waarom je website beveiligen met SSL?
    Tip 1 Vakantiemarketing | Waarom je website beveiligen met…
    Omdat wij op onze site parijsalacarte.nl een overzicht hebben met…Lees meer →
  • Kiezen voor vluchtige of duurzame marketing in de vakantiebranche?
    Kiezen voor vluchtige of duurzame marketing in de…
    Veel marketingbureaus kiezen opvallend vaak voor vluchtige marketing. Dat valt…Lees meer →

Meer over ons

Y-catcher! is gespecialiseerd in affiliate- en contentmarketing. Wij richten ons voornamelijk op de vakantiebranche en hebben daarom een grote affiniteit met vakantiemarketing. Wij werken samen met andere SEO- en marketingbureaus, grote en kleine reisorganisaties, hotels, vakantieparken en diverse andere partners.

Op welke manieren kunnen wij met u samenwerken?

  • Plaatsen gastblog (tekst wordt aangeleverd, of wij schrijven het)
  • Review (in onze eigen woorden beschrijven wij op een leuke en authentieke manier uw accommodatie, een bepaalde locatie of een product)
  • Een link plaatsen naar uw accommodatie / product
  • Een vlog laten maken door De Vakantiegangers
  • Een verslag maken van een persreis (foto/video/tekst)
  • Feedback /verbeterpunten geven na locatiebezoek (uiteraard op een positieve manier!)

Met ruim 20 vakantiewebsites en miljoenen bezoekers per jaar richten wij ons op een goede vindbaarheid in zoekmachines. Dat betekent dat u zelfs van een eenmalige samenwerking jarenlang profijt heeft en dat dit daarnaast goed is voor de SEO van uw eigen site(s).

Interesse?
Wij vertellen u graag mmer over de mogelijkheden. Stuur een mail met uw wensen of vragen naar Melvin, melvin@y-catcher.nl

Footer

Bekijk het overzicht met websites die wij recentelijk gebouwd hebben, of ga direct door naar de portfolio.

Y-Catcher! neemt geen nieuwe opdrachten meer aan voor websitebouw of SEO, tenzij u al klant bij ons bent!

Onze focus is verlegd naar affiliate- en contentmarketing. Wij zijn online uitgever van websites gerelateerd aan een gezonde leefstijl en de vakantiebranche.

Volg ons op Facebook:

Facebook

Contact

Y-catcher! Online Media
Laboratoriumweg 6A
1525 RA Westknollendam

Tel: 075 - 640 1793

KvK: 35030184

Y-Catcher! Online Media | Disclaimer | Privacyverklaring

  • Home
  • Vacatures
  • Contact
  • Algemene voorwaarden